Scroll down
Kinderen, (pleeg)ouders, advocaten, hulpverleners en andere professionals kunnen contact opnemen met de Kinderrechtenhelpdesk als zij een vraag hebben over kinderrechten. Op de Kinderrechtenhelpdesk werken juristen die gespecialiseerd zijn in (inter)nationale kinderrechten. Zij geven gratis juridisch advies. In iedere zaak bekijken zij om welke kinderrechten het gaat en geven zij, waar mogelijk, advies over welke stappen gezet kunnen worden om ervoor te zorgen dat de rechten van het kind worden nageleefd.
De Kinderrechtenhelpdesk bestaat uit drie afdelingen: jeugdrecht, migratie en uitbuiting. Hieronder staan per afdeling voorbeelden van vragen die de Kinderrechtenhelpdesk behandelt:
Als de medewerkers van de Kinderrechtenhelpdesk u niet verder kunnen helpen, leggen zij dit uit en verwijzen ze u door naar een organisatie die dat wel kan. Bekijk de video om te zien hoe we werken!
--- Tekst loopt door onder de video ---
Bekijk de video om te zien hoe we werken!
Heeft u een vraag over kinderrechten? Kijk dan eerst of uw vraag tussen de veelgestelde vragen staat. Is dit niet het geval of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de Kinderrechtenhelpdesk. Vul hiervoor het contactformulier in of stuur een e-mail met uw telefoonnummer en alvast kort uw vraag. De juristen nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Zij proberen dit in ieder geval binnen twee weken te doen.
De Kinderrechtenhelpdesk is bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 9 en 17 uur en op vrijdag van 9 tot 13 uur via het nummer 071 516 0980. U wordt dan doorverbonden met een antwoordapparaat en kunt een bericht achterlaten met uw telefoonnummer of e-mailadres. Momenteel is het druk op de Kinderrechtenhelpdesk en is er beperkte capaciteit. Wij streven ernaar om binnen 2 - 4 weken contact met u op te nemen.
De Kinderrechtenhelpdesk is op verschillende manieren bereikbaar: