© Powered by SiteSpirit

 

logo_DFC_03.png


 


Don't Look Away!

Social media campagne 2016

NL1.jpg

In de zomer van 2016 voerden we weer een social media campagne voor Don't Look Away. De campagne werd ook in andere Europese landen gevoerd. Via Facebook (/Dontlookawaynl) en Twitter (@DontLookAwayNL) communiceerden we nuttige informatie en tips.
BEREIK:
De Facebook Don't Look Away-pagina was in zo'n 1.6 miljoen tijdlijnen voorbij gekomen, het paginabereik was 1.456.287 en we hadden 2.421 'fans'. Tijdens de social media campagne zijn 1.012 Twitter berichten verstuurd. Hierbij werd er 238 keer geklikt op de weblink. De hashtag #DontLookAway was 6.8 miljoen keer voorbij gekomen. 


DONT LOOK AWAY Kindersekstoerisme.jpg

Het doel van de Don't Look Away campagne is dat mensen bij vermoedens van kindersekstoerisme niet wegkijken, maar dit melden bij www.meldkindersekstoerisme.nl. De oproep van 'Don't Look Away' is niet alleen gericht aan reizigers, maar ook aan medewerkers in de reisbranche, internationale hulp- en ontwikkelingsorganisaties en bedrijven die actief zijn in het buitenland. Daarnaast is de oproep gericht aan Nederlanders die (tijdelijk) in het buitenland wonen en kennis hebben van vermeende kindersekstoerisme praktijken. Het is van belang om de algemene bewustzijn te vergroten, zodat de sociale controle wordt vergroot. Dit draagt bij aan het vergroten van het aantal meldingen van misstanden en het verder bestrijden van de misdaad.

Bekijk hier het spotje van de campagne.
Bekijk hier een filmpje over de campagne bij RTL Boulevard.


Melden!

MELD-button.png

Om de kwaliteit van de meldingen te verbeteren, is de website www.meldkindersekstoerisme.nl vernieuwd. Op de website is onder meer het meldformulier aangepast met meer gerichte vragen. Er wordt benadrukt dat anoniem melden mogelijk is, maar tevens dat het belangrijk is dat het Meldpunt Kinderporno - of de politie - contact kan opnemen met de melder. Dit met de inzet dat méér melders een emailadres achterlaten. Ook zit een uploadfunctie in het meldformulier, zodat melders foto's of andere bestanden kunnen meesturen. Download ook de app 'reportchildsextourism' waarmee je in drie clicks kindersekstoerisme in 19 landen kunt melden.


Social media campagne 2015

Dinesha DLA (2).jpg

In de zomer van 2015 voerden we online campagne: Don't Look Away. Daarmee riepen we vakantiegangers op alert te zijn en vermoedens van kindersekstoerisme te melden bij www.meldkindersekstoerisme.nl.
BEREIK: Met de Don't Look Away Facebook-account bereikten we 1.008.250 personen en ontvingen 945 Likes. De tweets die werden verzonden vanaf de Don't Look Away Twitter-account waren 42.472 keer getoond, waren er 881 interacties en 158 retweets. Bovendien werd de online campagne ondersteund door 7 toeristenorganisaties (ANVR, TUI, Koning Aap, Travel Counsellors, 333 Reizen, Footprint Travel, Djoser).

De ECPAT Youth Group genereerde Don't Look Away selfies.


Lancering campagne door Minister Van der Steur op Schiphol

Lancering-DLA_260315_02.jpg

De campagne werd op 26 maart 2015 op luchthaven Schiphol gelanceerd door Minister Van der Steur van Veiligheid en Justitie. De nieuwe campagne sluit aan bij de Europese campagne Don't look away, zodat internationaal en grenzeloos kan worden opgetreden. Op de luchthaven benadrukte de minister dat reizigers en werkenden in het buitenland onmisbare extra 'ogen en oren' zijn voor de politie en het Openbaar Ministerie in de aanpak van kindersekstoerisme. ,,Don't look away! Oftewel: Kijk niet weg van seksuele uitbuiting van kinderen'', aldus Van der Steur.


Samenwerkingspartners

BANNER180x150.jpg

De nieuwe campagne is tot stand gekomen in samenwerking met het Ministerie van Veiligheid en Justitie, de Koninklijke Marechaussee (KMar), de politie, het Meldpunt Kinderporno, de ANVR, TUI Benelux, Defence for Children-ECPAT, Terre des Hommes, Plan Nederland en Free a Girl. Samen met generaal-majoor Van den Brink, plaatsvervangend commandant van de KMar onthulde de minister de nieuwe campagneposter met de oproep niet weg te kijken van seksuele uitbuiting van kinderen, maar vermoedens hiervan te melden. Voor de Nederlandse overheid heeft de aanpak van seksueel misbruik van kinderen topprioriteit. Ook als de (Nederlandse) daders zich aan dit soort ernstige vergrijpen schuldig maken in het buitenland.


CAMPAGNE POSTER 221214 outl DEF.jpg

Deel via:


Nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws
en lees de tweewekelijkse nieuwsbrief.

MELD U AAN


Tweets


DEFENCE FOR CHILDREN WORDT ONDERSTEUND DOOR:

NPL logo 2013 .png
ministerie.png
Plan.jpg
kinderpostzegels.png
unicef.png
ministerie2.png
Save the Children logo vierkant 2.jpg
1.png
logo EU.jpg

Volg ons
Twitter Facebook RSS
Anbi CBF